donderdag 31 mei 2012

super leuke tijd gehad

 ja dat de weken snel voorbij gaan wisten we natuurlijk al wel, maar als je dan familie over hebt voor de eerste keer vliegen de dagen nog sneller voorbij.

maar eerst eens wat er voor die tijd is gebeurt

gerwin heeft voor het eerst in zijn leven aan een infuuspaal vast gezeten, hij was door een van onze katten zo erg gebeten dat hij even een flinke dosis antibiotica binnen moest krijgen, hij is op donderdag gebeten en nadat we het schoon hadden gemaakt zag het er redelijk rustig uit, vrijdag heeft hij ook gewoon gewerkt en ging het goed, helaas is het die nacht flink gaan ontsteken en heeft hij bijna de hele nacht wakker gelegen van de pijn dus daar moest wat aan gebeuren, zijn hand was helemaal op gezwollen en helemaal rood. zag er echt niet lekker uit zeg maar. dus de dokter gebeld, wij dachten we krijgen een antibiotica keur en klaar, helaas werkt het hier anders gerwin moest een tasje met wat kleren meenemen. hij werd met de dokters boot opgehaald en weg was die haha. smiddags belde hij mij nog wel even op dat hij daar moest blijven en dat het niet zekers was hoe lang dit ging duren en dat de kans er groot in zat dat hij zelfs naar het ziekenhuis toe moest. gelukkig is dit niet nodig geweest. zondag aan de eind van de middag is gerwin weer naar huis gebracht met de doktersboot.
hij heeft er goed last van gehad en heeft ook best lang geduurd voordat het weer dicht was, gelukkig kan hij er nu alles weer mee doen maar is nog wel gevoelig.

samen met de kids ben ik een nacht en een dag naar alta geweest, had de kinderen al een hele tijd belooft om te gaan zwemmen in alta maar als we boodschappen doen is daar vaak te tijd te kort voor. dus op vrijdag om half 6 savonds de boot genomen een een hutje gehuurd in alta om daar te slapen. de kinderen hebben de grootste lol gehad we gingen natuurlijk veel lol hebben en weinig slaap met ons 4 in de zelfde slaapkamer kan je wel voorstellen wat er allemaal ging gebeuren laat slapen en vroeg wakker worden wat ja we gaan het zwembad onveilig maken. we hebben eerst voor odin een nieuw bed gekocht met het oog op de visite die bij ons komt logeren aankomende weken krijgen we het erg druk en we kijken er erg naar uit,

maandag morgen 14 mei vroeg in de auto samen met siri en odin om oma molen en tante diana op te halen van het vliegveld, dit was me toch spannend de kinderen hebben hier weken naar uit gekeken en waren de laatste dagen ook wel erg van slag hoor, de spanning was wel wat te veel. we hadden gehoopt dat het zwembad open zou wezen zodat we de tijd konden besteden in alta maar helaas op maandag is het bad dicht. we hebben ons wel vermaakt hoor met shoppen spelen en thee drinken. toen was het bijna 5 uur en siri en odin vonden dat ze lang genoeg gewacht hadden op naar het vliegveld. daar moesten we nog wachten tot 17.45 uur want dan zou de vlucht van oma landen. siri en odin staat bij de uitgang te wachten tot oma komt en als ze dan komt herkennen ze haar niet eens zo snel erg grappig. gelukkig werd er snel geknuffeld en was alles weer vertrouwd. samen met oma even wat te eten halen en dan naar het huisje dat we hadden gehuurd met sauna dus odin en siri de kleren uit en die doken daar gelijk na het eten in.  na een half uurtje hadden die het ook wel weer gezien en na een lekkere douche konden die twee zo hun bedje in.

met oma gezellig zitten kletsen en we hadden speciaal de wekker op de telefoon gezet want diana zou rond half 11 savonds landen en dan zou ik haar even van het vliegveld halen. gaat om kwart voor 10 de telefoon ik ben er al hoor, kom je me halen. dus ik zeg nog lekker op tijd ik dacht dat je later zo komen dus in de auto gesprongen richting vliegveld, krijg ik ineens het rare gevoel dat ze misschien wel in tromso is uitgestapt   nee dat zal toch niet gebeuren, ik kom aan bij het vliegveld en geen diana te bekennen ik nee he wat nu, binnen alles afgezocht maar geen diana te vinden. dus de eerste de beste persoon die ik kon vinden aangesproken om te vragen of ze kan helpen om uit te zoeken wat er gebeurt is. en op dat moment natuurlijk geen telefoon bij mij dus met de telefoon van het vliegveld bellen, nummer van diana nee die weet ik niet uit mijn hoofd, dus mijn zwager gebeld uitgelegd wat er aan de hand is en gezegd ik laat je weten als ik meer weet, diana gebeld en gezegd waar sta je dan, ja ik sta buiten op je te wachten, ik zeg je bent te vroeg uit het vliegtuig gestapt je staat in het verkeerde dorp. wat was er nu gebeurt ze had liggen slapen en iemand heeft gezegd we zijn er en ze is zo achter de grootste groep mensen uit het vliegtuig gelopen. in de veronderstelling dat ze er was. na lang heen en weer gebel heeft ze toch een nacht op het vliegveld moeten door brengen. en een nieuwe ticket moeten bestellen voor de volgende ochtend om 6 uur richting alta, dit vergeten we nooit weer. maar dan kom ik terug bij het huisje zonder diana stiekem moest ik er toch ook best wel om lachen dit kan je niet vanzelf bedenken en is erg vervelend dat het gebeurt is maar gelukkig ook geen ramp. dinsdag is ze veilig aangekomen en hebben we haar lachend van het vliegveld gehaald helemaal brak natuurlijk maar gelukkig snel naar oksford toe om de veerboot te halen van 11 uur naar bergsfjord. gerwin stond daar op ons te wachten met een heerlijke lunch.


woendag ging oma molen en ian een mooie bootreis tegemoet op weg naar oksfjord want ian was uitgenodigd om in de kerk te komen trompet te spelen en trots zoals hij is heeft hij daar gelijk ja op gezegd en oma mocht hem begeleiden. 

het kerkje


nu nog leeg straks vol met mensen 

nog even oefenen met de leraar

de dienst

daar gaat die dan onze vent deed het goed

oma was onder de indruk van de kledingdracht die veel mensen dragen op 17 mei

donderdag 17 mei heeft gerwin samen met diana en cor oma en ian weer opgehaald uit oksfjord terwijl ik samen met siri en odin gezellig feest vieren in bergsfjord, gerwin had een rad van fortuin gemaakt en dat was erg leuk alleen te weinig nummers maar dat was mijn fout, passen we het volgend jaar wel weer aan.


savonds zijn we gezellig met elkaar naar de grilhut geweest een fafo plekje van ons om even gezellig bij elkaar te zijn en te grillen, siri had een verjaardags feestje van een vriendin dus die ging niet mee
proost oma
lekker worstjes grillen met ian en odin

gerwin samen met zijn moeder en zus diana

helaas moesten we vrijdag al weer afscheid nemen van diana ze moest weer aan het werk dus gerwin en ik samen haar weg gebracht naar alta, de terug reis is perfect gegaan. hopelijk zien we je snel weer terug.  oma bleef thuis met de kinderen is ook wel een keer lekker om samen weg te zijn. en dan kan je afspraken af gaan die je het prettigst kan maken zonder kinderen

we hebben erg genoten van de dagen dat oma er nog was helaas werkte het weer niet echt mee he was erg koud en waaide erg hard toch hebben we nog een dag kunnen gaan varen en vissen 
gerwin en zijn moeder in de boot

genieten van het uitzicht

toch best wel koud nog  4 graden boven nul


ja en een vis gevangen 

mooi uitzicht 

hier kan gerwin zelfs op zijn werk niks meer van maken

toch hebben we erg genoten van het bezoek van oma molen, hopelijk vondt ze het zelf ook erg leuk,

even wat leuke foto's

 oma die voorleest


 ian en oma
 gezellig samen aan de koffie
 met oma samen tv kijken

 gerwin en zijn moeder
mooi uitzicht

natuur kan erg mooi zijn